Bulters de Groentenspecialisten
Familie Bulters
Maasstraat 12
2025 RL Haarlem
Telefoon: (023) 537 32 71

dinsdag 17 januari 2012 08:43 Een nieuw, onlangs gepubliceerd onderzoek, heeft uitgewezen dat de regelmatige opname van vruchten- en groentenconcentraten de huidgezondheid kunnen verbeteren.Testpersonen hadden twaalf weken lang regelmatig voedingssupplementen geconsumeerd. Na deze periode stelde men bij hen een verbetering van de microcirculatie van de huid vast: een proces dat tot positieve veranderingen in de dichtheid, dikte en hydratatie van de huid leidt.
Het onderzoek werd uitgevoerd aan de Duitse universiteit Witten-Herdecke. Er deden 52 vrouwen van middelbare leeftijd mee. Gedurende het onderzoek namen zij twee keer per dag een capsule met het concentraat of een placebo in. Na een periode van twaalf weken stelden de wetenschappers vast dat bij de testpersonen die capsules met het concentraat in hadden genomen, de microcirculatie van de huid was toegenomen met 39%. Verder was er bij deze deelneemsters een verhoogde hydratatie (9%), dikte (6%) en dichtheid (16%) van de huid waarneembaar. Bij de testpersonen, die tijdens de onderzoeksperiode placebo's innamen, was de microcirculatie van de huid afgenomen en was de huiddichtheid licht verhoogd.
De microcirculatie is verantwoordelijk voor de verdeling van zuurstof en de verdeling van voedingsstoffen aan de huid. Het onderzoek onderstreept opnieuw het belang van goede voeding voor het behoud van een gezonde huid. Wetenschappers ontdekten dat een tekort aan voedingsstoffen in nauw verband staat met huidziektes en negatieve veranderingen in de huidstructuur.
Bron: AGF.nl